factor M communicatie


wat anderen zeggen


'Ik ken weinig copywriters die zo consequent ‘spot on’ teksten leveren. Daarbij is Marina gewoon een heel leuk en fijn mens om mee samen te werken!'
Anne-Miek van Uchelen, BUUT marketing & fondsenwerving


'Marina weet altijd de juiste toon te raken. Ze neemt de tijd om de vraag scherp te krijgen, denkt goed mee hoe we onze doelgroepen in beweging kunnen krijgen en zorgt voor mooie ronde communicatie met de achterban. Wat een verademing om met haar als vaste copywriter samen te werken.'
Carolien Fakkert, klantgroepmanager VPRO Publieksservice


'We werken met veel plezier samen met Marina. Als copywriter is ze in staat om de kern van de boodschap bondig en intelligent in woorden te vangen. Wanneer gepast, laat ze het niet na om een knipoog of kwinkslag toe te voegen. Marina is een prettige enbetrouwbarecollega. Flexibel, meedenkend en eerlijk wanneer nodig.'
Marije Janssens, hoofd communicatie HUMAN


'Een nieuwe journalistieke samenwerking, waarbij je twee redacties en twee omroepen samenbrengt, waarin je onbekend terrein verkent en het goede wilt behouden. Hoe gaan we die samenwerking smoel geven? Entree Marina Alings. Marina heeft een leidende rol gehad bij het zoeken naar de kernwaarden van ons onderzoeksjournalistieke werk, het vinden van een catchy pay off voor het platform (argosonderzoekt.nl), en een wervende Facebookcampagne.'
Harry Lensink, eindredacteur Argos


Marina heeft voor onze organisatie de aanpak inclusief copy ontwikkeld voor een donateurscampagne. Haar werkwijze kenmerkt zich door een zorgvuldige analyse, gevolgd door een doortimmerd plan van aanpak en een gestructureerde opbouw van copy voor verschillende middelen en doelgroepen. In een notendop: ervaren, professioneel en met liefde voor tekst en taal. Van harte aanbevolen!
Frederieke Weisner, directeur Theater Film Café De Lieve Vrouw


'Marina is de koningin van het woord. Stijlvol, doeltreffend en motiverend taalgebruik is wat haar copywriting kenmerkt. En in gedachten zie ik een Word-opmerking in de kantlijn verschijnen met haar vraag: ‘wat bedoel je hiermee?’ Marina bewaakt de geschreven toon van de VPRO in een grote variëteit aan middelen. Ze weet daarbij de algemene uitstraling te handhaven en tegelijk passend te schrijven voor de uiting en het beoogde publiek. Ze hanteert verrassend en verzorgd taalgebruik en houdt daarbij het doel van de tekst strak voor ogen. Een mooi woord dat niets doet, is zinloos. Gebakken lucht ruikt ze -als het om eindredactie gaat- al een alinea van tevoren en haalt nooit de eindversie. Ze denkt mee over alternatieven, zonder de intentie van de schrijver geweld aan te doen. Complexe boodschappen maakt ze simpel en een vraag maakt ze leuk. Want het belangrijkste van alles is dat ze mensen in beweging weet te zetten met haar pen. Dus bel of mail haar. Nu.'
Diederik Hoekstra, hoofd VPRO Publiek en Marketing